El programa bàsic d’aliments ha deixat de funcionar aquest abril

Dilluns, 29 d'abril de 2024 a les 13:00

L’Ajuntament de Santa Perpètua s’ha vist obligat a tancar el programa bàsic d’aliments a les famílies amb vulnerabilitat econòmica i social i aquest mes d’abril ja no s’han pogut repartir els lots d’aliments a les 240 famílies que en formaven part. Aquesta ha estat una situació derivada per la finalització de les aportacions que Espanya rebia del Fons Europeu de Garantia Agrària (FEGA) que era el principal aportador de menjar.

L’aportació principal arribava d’Europa a través d’aquests fons i l’Ajuntament complementava amb una dotació econòmica important i també s’hi sumava l’aportació del Banc d’Aliments. Aquesta finalització del FEGA com a ens proveïdor d’aliments a Espanya ha obligat a fer una modificació per part del Govern de l’Estat i de la Generalitat.

El nou projecte consisteix a dotar les famílies d’unes targetes que podran utilitzar en les superfícies comercials que signin conveni amb la Generalitat. L’encarregada del repartiment d’aquest targetes serà Creu Roja per designació estatal. Actualment, l’Ajuntament de Santa Perpètua està elaborant un conveni amb l’entitat per tal de poder posar en marxa aquest nou sistema.

Per la seva part, la Generalitat ha de dotar els ajuntaments amb un paquet econòmic per suplir aquesta quantitat d’aliment dels FEGA “però el que ens ha assignat la Generalitat cobreix un 9% de les actuals famílies beneficiàries”, ha afirmat la regidora de Serveis Social, Ana Bajo, que ha criticat que “la resposta de la Generalitat és 0. No estem dotats econòmicament per poder iniciar aquest programa bàsic d’aliments”.

Bajo ha subratllat que és una nova situació i des de Serveis Socials s’està treballant per donar suport a les famílies amb accions més enllà d’aquest programa d’aliments. La regidora ha remarcat “la tasca encomiable que ha dut a terme El Cabàs Solidari, els seus voluntaris durant deu anys de gestió del programa”.

Darrera actualització: 29.04.2024 | 15:15